Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.up.edu.ps/xmlui/handle/123456789/226
Title: اعتداءات المستوطنين عصابات تدفيع الثمن على الفلسطينيين عائلة الدوابشة نموذجا
Authors: ابراهيم ابراهيم, جمال
Keywords: اعتداءات المستوطنين
الفلسطينيين
عصابات
عائلة الدوابشة
Issue Date: 1-Oct-2016
Publisher: جامعة فلسطين -عمادة البحث العلمي والدراسات العليا
Abstract: The study talked about the settlers’ assault represented by Price Tag Gangs and hilltop youth on the Palestinians in the West Bank, taking the holocaust of the Dawabsheh family as an example. The study began by giving a brief introduction on the village of Duma that witnessed the assault. Then it moved to talk about the Price Tag Gangs, its origin and the support that it received and still receives from all the Israeli religious, political and security levels. It also gave a brief summary on the life of Sa’ad and Reham who were the target of the assault. The study talked in details about the criminal assault against Sa’ad Dawabsheh on 31th July, 2015 where Sa’ad, Reham and their son Ali were martyred. The study reported the real story of what happened in details and analysis showing the role of the Price Tag Gangs in it. Also the study talked about the family transfer to hospitals where both Sa’ad and Reham died. It also talked about the second assault by these Gangs against Ibrahim Dawabsheh and his wife on 20th March, 2016 who is considered the main witness on the assault against the family of Sa’ad Dawabsheh. The study came up with several conclusions and recommendations.
Description: تحدثت الدراسة عن اعتداءات المستوطنيين، ممثلة بعصابات تدفيع الثمن وشبيبة الجبال بحق الفلسطينيين في الضفة الغربية؛ متخذة من الإعتداء على عائلة دوابشة أنموذجاً، حيث بدأت بإعطاء نبذة مختصرة عن قرية دوما التي وقع فيها الإعتداء، وانتقلت بعد ذلك للحديث عن عصابات تدفيع الثمن ونشأتها والدعم الذي لاقته وتلقاه من المستويات الدينية والسياسية والأمنية الإسرائيلية كافة، كما قدمت نبذة مختصرة عن حياة سعد ورهام اللذين استهدفهما الإعتداء. وأظهرت الدراسة بشيء من التفصيل الإعتداء الإجرامي بحق عائلة سعد دوابشة بتاريخ 31/7/2015 الذي استشهد فيه كل من سعد وزوجته رهام وابنهما علي، ناقلةً الرواية الحقيقية لما جرى بنوع من التفصيل والتحليل، ومظهرة دور عصابات تدفيع الثمن فيه. كما تحدثت عن انتقال العائلة الى المشافي في الداخل الفلسطيني ووفاة كل من سعد ورهام. كما تحدثت عن الإعتداء الثاني من قبل العصابات نفسها بحق ابراهيم دوابشة وزوجته بتاريخ 20/3/2016، الذي يعدُّ الشاهد الرئيس على الإعتداء على عائلة سعد دوابشة، وانتهت الدراسة بتقديم عدة استنتاجات وتوصيات.
URI: http://dspace.up.edu.ps/xmlui/handle/123456789/226
ISSN: 2410-874X
Appears in Collections:Journal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
اعتداءات المستوطنين عصابات تدفيع الثمن على الفلسطينيين عائلة الدوابشة نموذجا.pdfاعتداءات المستوطنين عصابات تدفيع الثمن على الفلسطينيين عائلة الدوابشة نموذجا740.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.